סיכום מפגש עם אפרת אנגרס אוולד, ינואר 2024
סיפור טוב מעניק לשומעים חוויה של שלמות.
סיכום מפגש עם אפרת אנגרס אוולד, נובמבר 2023
התכונות המיוחדות של הסיפורים ונבין למה משהו מהקסם של הסיפור מתאפשר למרות המגבלות הטכניות והמדיה
סיכום מפגש עם ד"ר סיימון קוטנר, פסיכולוג קליני – התמודדות בשעת משבר 30.10.23
הסיפורים והתכנים שנביא עבור הילדים והמחוות שבהן נשתמש במהלך היום חשובים לתחושת הביטחון והעוגן שניתן לילדים
סיכום פגישת מעגל עם גננות בזום – 16.10.23
אנחנו עשרה ימים אחרי תחילת המלחמה והמדינה הקטנה שלנו לא נראית אותו הדבר. כל אחת מאתנו מגיבה אחרת למצב, אבל אין אחת מאתנו שלא השתנתה.
סיכום פגישת מעגל עם גננות בזום – 10.10.23
ככל שנחזיק את התקווה ואת הידיעה שאנחנו לא לבד וכנראה גם לא במקרה בזמן ובמקום הזה, נהיה יותר מוכנות לפגוש את מה שמגיע אלינו מהעתיד
סיכום פגישה: זכויות וחובות עובדי הגנים בתקופת הקורונה – עו"ד גדי שילה
ביום ראשון ה- 25.4.21 התקיימה שיחת זום פתוחה, שנועדה לציוותי הגנים של חינוך ולדורף, עם עו״ד גדי שילה. מטרת השיחה הייתה ליידע ולעדכן את הגננות והגננים בהיבטים החוקיים הנוגעים לחיסונים ולבדיקות.
העץ הגמיש – מחשבות של אמא וגננת, לסיכום סגר שלישי
במהלך הסגר פיתחו הילדים שלי קשר עם עץ אחד, אולי אפילו יותר נכון לקרוא לו מין שיח. לא כל כך גבוה, ולא כל כך מפואר, עם הרבה ענפים נמוכים ודקים וגמישים. עליו הארוכים משתפלים לאדמה ויוצרים ממלכה נסתרת.
מכתב לנשות ואנשי חינוך לגיל הרך –לידה עד שלוש – מאי 2020
אנו כותבות לכן בזמן מיוחד זה בו כולנו פוגשות ומתמודדות עם מגפת הקורונה והשפעותיה. חיי כולנו הושפעו, השתנו וישתנו בעקבות כך ובאופן מיוחד ילדינו. כאנשי חינוך לגיל הרך אנו פוגשות את הילד הצעיר הבא לעולם עם רצון גדול והתכוונות לגדול ולהתפתח.
התמודדות עם מצבי לחץ אצל ילדים צעירים בעקבות אירוע טראומתי
הדרך בה ההורים מתמודדים עם המצב משפיע על רמת המצוקה של הילדים. הורים חרדים מגבירים את הלחץ אצל ילדים. ממקרים שהיו בעבר אפשר לראות שאחרי אירוע עולים דיווחים על מקרי מצוקה וחרדות. תוך כדי האירוע מגייסים כוחות והסימפטומים מופיעים שבוע שבועיים אחרי שהאירוע מסתיים. הנפש משתחררת והמצוקה עולה. זה לא בדיוק המצב שבו אנחנו נמצאים עכשיו. נשאלת השאלה: האם אנחנו חוזרים לשגרה?
סיכום שתי פגישות מקוונת של נשות ואנשי חינוך עם חברות מעגל הגנים
בימים אלה אנו זקוקים כולנו, קטנים כגדולים, לשיקום. אנו המבוגרים יכולים להתייחס אל המציאות החדשה המלווה אותנו בשבועות האחרונים (וכנראה תמשיך ללוות אותנו) כאפיזודה יוצאת דופן בחיינו ולגייס משאבים של אמונה ואומץ לב ולחפש אחר שילוב מושכל של חוכמה, טוב לב ודאגה לזולת
כיצד נעבוד עם הצוותים החינוכיים שלנו בימי משבר?
"כל חינוך הוא חינוך עצמי". אתם מכירים את המוטו הזה של החינוך שלנו. אכן, אחת המשימות החשובות ביותר של תקופתנו, היא להתחנך, להתפתח, להכיר את עצמנו וגם להכיר בזכותו של האחר לעשות את הדרך ההתפתחותית שלו.
חיזוק הכוחות הפנימיים בעזרת חימר
בימים אלו, אני מאמינה שאתם נדרשים לא אחת להוות מֵכָל עבור אחרים, גם כהורים וגם כאנשי חינוך הנושאים את הילדים איתם אתם עובדים. אני מאמינה ש"תפקיד" זה ונסיבות התקופה מעלים איתם תחושות רבות – חלקן חיוביות וחלקן פחות
פדגוגיה בימי פנדמיה והיסטריה
אינסוף סרטונים, מאמרים מלומדים, חוות דעת מקצועיות ולא מקצועיות, בדיחות, ולהבדיל- קובצי הנחיות, שנחלקו להרגעה והתראה, זרמו בקווים המקוונים בשבועות האחרונים! רגע לפני שנדע אם חוזרים מחר לגני הילדים, ולילדים במסגרות עם מענים מיוחדים, גם אנחנו תוהים מהי באמת חומרת המצב, ומה אתנו בשעת חירום. אנחנו, הא.נשים, המחנכים.ות, המבוגרים האחראים, אנו למעשה אלו שתגובותינו ומעשינו יכתיבו לילדים שאתנו, את כל אלה.
התכוונות בימי הקורונה – מרץ 2020
בימים מאתגרים אלה שחוסר הוודאות, אי הידיעה והחשש הם חלק עיקרי בחיי כולנו חשוב להזכיר לעצמינו שהדבר שהכי משפיע על הילדים הם המבוגרים שסביבם – מעשיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם. על מנת לתמוך ולחזק אתכן/ם, החלטנו – חברות בעמותת מעגל הגנים – לשתף אתכן/ם במחשבות שעלו בנו.