לעמוד על רגל אחת / סיפור מרפא לתקופת הקורונה (סגר שני)

בארץ אחת, לא מאוד רחוקה, גרה לה חסידה. צוואר לה זקוף ולבן, מקור לה ארוך וכתום, נוצות לבנות לה וגם שחורות, ושתי רגליים ארוכות ודקיקות. ראש-השנה קרב ובא והחסידה מתארגנת בהתרגשות לחגיגה. היא מנקה היטב את נוצותיה: נוצה אחר נוצה, נוצה אחר נוצה, עד שהיא כולה נקייה ויפה.

להמשך קריאה »

משחקי תנועה לחוסן, בריאות והנאה

פעילויות הכוללות משחקי תנועה ומקצב, לבד ובקבוצה, הן חיוניות ומעוררות את ה"זרימה" של הכוחות האתריים שלנו.
הכוחות האתריים הם כוחות החיים, ההתחדשות, האיזון והריפוי, הקשורים למערכות ולבלוטות שלנו- דם, לימפה, חיסון, רבייה ועיכול.

להמשך קריאה »

חמישה אפונים בתרמיל אחד / אגדה

היו פעם חמישה אפונים, שכולם ירקרקים היו ואף התרמיל שלהם היה ירקרק. על כן סברו כי העולם כולו הוא ירוק. והנה גדל התרמיל, הלוך וגדול, הלוך והתארך, ויחד עימו גדלו גם חמשת האפונים. ובשבתם ככה בתוך ביתם הארוך והצר בשורה ישרה זה לצד זה נעשה להם מיום ליום צר וצפוף יותר.

להמשך קריאה »

שינגביס / סיפור אינדיאני

במחסה שלו אשר על שפת אגם הרון חי לו ברווז חום וקטן ושמו שינגביס. כאשר רוח הצפון העז נשב מארץ השלג המנצנץ, היו לברווז החום והקטן שינגביס ארבע בולי עץ גדולים להסקה.

להמשך קריאה »

הארץ ששקטה / סיפור לבוגרי הגן

בארץ אחת חיו אנשים טובים ושמחים, חרוצים ועמלים. מבוקר עד ערב עבדו- להכין את מזונם, לבנות את בתיהם ולטפל בילדיהם. ולכן היו האנשים בארץ ההיא עסוקים מאד, והארץ מלאה קולות ורעשים- של בניה ועבודה, תנועה עשיה מפגש ושיחה- קולות של חיים.

להמשך קריאה »

טמאהול מאיר את החשיכה / סיפור לבוגרי הגן

בני השבט של טמאהול חיו ביחד ביערות הגדולים שליד הנהר. הם עסקו בחריצות, מבוקר עד ליל, בהכנת מזונם, בניית בתיהם וגידול ילדיהם. טאמהול אהב מאד את השבט שלו, הוא אהב להסתובב בין האנשים השונים ולהתבונן במלאכתם. כל בני השבט היו נדיבים והסבירו לו באריכות מה הם עושים, לפעמים נתנו לו לעזור, וחלקו עימו שעשועים תוך כדי העבודה.

להמשך קריאה »

אביב ביער ולפתע – סופה / סיפור לצעירי הגן

הימים ביער הם ימי התעוררות האביב, אימא אדמה מכוסה בשמיכה ירוקה ומקושטת בצבעיהם של ילדי הפרחים המתעוררים.
עמוק ביער נשמעים קולות שמחה על בוא האביב ועל האפשרות לשחק בחוץ. אלו הם קולותיהם של ילדי היער שמשחקים עם חיות היער.

להמשך קריאה »
דילוג לתוכן