כנסים

הכנס הארצי לחינוך ולדורף לגיל הרך

המרכיב הבולט ביותר של פעילות מעגל הגנים הוא האירגון של שני כנסים בכל שנה.
המועדים קבועים הינם אסרו-חג של סוכות  ואסרו-חג של פסחמטרות הכנסים:

  • המטרה החשובה ביותר של הכנסים היא לאפשר מפגשים ושיחות בין אנשי חינוך ולדורף לגיל הרך המגיעים מכל רחבי הארץ.
  • מטרה נוספת הינה ריכוז בשאלה אחת ובנושא אחד ביום הכנס. ללמידה ולהתכוונות המשותפות יש פוטנציאל גדול – חברתי ורוחני.
  • בכנסים יש לעתים הזדמנות לשמוע מרצים מחו"ל ולהתברך בלמידה מאנשים עם ניסיון עשיר.
    בו זמנית אנחנו שמחים לתת במה למחנכי הגיל הרך בארץ אשר מוכנים לחלוק את ידע הרב שרכשו. הם מאפשרים לנו לחוות את יכולותיהם.

גננים/ות ועמותות רבות מעריכים את הכנסים כהשתלמות מקצועית לעבודה החינוכית.

"הלמידה חשובה לבני האדם כמו הנשימה ופעימת-הלב"

(מנפרד שפיצר, רופא וחוקר מוח)

100 שנה לחינוך וולדורף בעולם

מתוך הכנסים הקודמים:

כנס הסתיו של הגננות "המשחק החופשי " – אוקטובר 2022

כנס הסתיו של הגננות "המשחק החופשי – על חשיבות המשחק בחיי הילד" יום שישי, 14.10.2022 בית ספר רימון, פרדס חנה – כרכור גננות יקרות וגננים יקרים, שלום רב, בתום חג הסוכות ניפגש כמנהגנו לכנס הסתיו של מעגל הגנים.לאחר שנתיים אנחנו חוזרים לקיים את הכנס במפגש פנים-אל פנים, חי, נושם ואוהב.נושא הכנס בו בחרנו לעסוק השנה הוא:  "המשחק החופשי" ."המשחק החופשי"

להמשך קריאה »

כנס האביב של הגננות "עבודה משותפת כעוגן ומנוף ליצירת עתיד בריא"- אפריל 2021

כנס האביב תשפ"א (2021) – "עבודה משותפת כעוגן ומנוף ליצירת עתיד בריא" גננות יקרות, גננים יקרים, על רקע אתגרי הזמן הזה יוקדש הכנס להיבטים השונים של העבודה המשותפת ולהתפתחות בריאה של כולנו ושל ילדים בפרט. נושא הכנס: "עבודה משותפת כעוגן ומנוף ליצירת עתיד בריא". הכנס הפעם נושא משמעות מיוחדת והינו בעל חשיבות רבה מבחינתנו, שכן הוא מזמין את כל העובדות והעובדים

להמשך קריאה »

תרגילים וברכות להורים עבור הילד

במפגשים עם הורים לילדים המפגינים מצבים שונים של אי שקט, ניתן להתרשם כי רבים מההורים מזהים שהילד מאתגר אותם לבצע טרנספורמציה אישית בנפשם הם. חלק לא מבוטל מההורים מתאר כי ההתמודדות עם הילד מביאה אותם בעקיפין להתמרה של דפוסי התנהגות ושל רגשות שליליים אותם הם חווים בתוך עצמם ואשר לא היו מודעים אליהם עד למפגש עם ילדם, כגון: רגשות אשם

להמשך קריאה »

סיכום כנס הסתיו של הגננות "שלומי קשור בחוט אל שלומך"- אוקטובר 2020

ד"ר מירון ברק דיבר בהרצאת הפתיחה המרתקת שלו, על הפרעות קשב ריכוז חרדה בילדות בהקשרים וכתסמינים של לפסיכו טראומה מוקדמת.
למדנו על סוגי פסיכו טראומה: מינורית, מג`ורית, אפיזודית וחוזרת/עיקשת. טראומה שנגרמה בידי כוחות טבע, מול טראומה מעשה ידי אדם

להמשך קריאה »

״שלומי קשור בחוט אל שלומך״ כנס הסתיו של מעגל הגנים

חברות המעגל לחינוך וולדורף לגיל הרך, שמחות להזמינכם.ן לכנס הסתיו, בנושא: "שלומי קשור בחוט אל שלומך" חינוך והתחנכות במפגש עם התנהגויות מאתגרות בגן "המחנך עצמו, על מרכיבי ישותו השונים, הינו הכלי המרכזי העומד לרשותו, במפגש המרפא עם הילד. על כן עליו להשקיע תשומת לב ומאמצים מתמידים על מנת לשכלל ׳כלי׳ זה" (ראובן שליב, "חינוך מרפא" עמ' 173) כנס הסתיו מתרחש השנה

להמשך קריאה »

דברים שאמרה מיכל רוזנברג בכנס הגננות ״ביחד אל העתיד״ – אוקטובר 2019

לפני 18 שנה ישבה קבוצת הורים שחלמה להקים בית ספר ולדורף, מיכל הייתה ביניהם! מאז היותה בצוות היוזם והמקים השתלבה מיכל בכל צוותי הניהול בבית הספר ובעמותת ההורים (ניהול חוץ ופנים, ניהול משאבי אנוש, ניהול תקציב ואדמיניסטרציה). למדה וחקרה את מהות ואופן התנהלות הארגון בניהול האופקי ורכשה ניסיון רב בהובלת ארגון בהנהגה אופקית. היום מיכל מנחה ארגונית, מלווה מעגלי עבודה ומנחה ביוגרפית. עובדת בפורום הארצי, חלק מצוות הלב והצוות הכלכלי של הפורום. יוזמת ומקימה יוזמות חינוכיות. למדה ב IMO מכון להתפתחות האדם והארגון, והיום לומדת בהכשרה לייעוץ ביוגרפי.

להמשך קריאה »

על המיניות בחינוך – דברים שאמרה מרים טורמלין בכנס הגננות ״ביחד אל העתיד״ – אוקטובר 2019

במבט לאחור על התחנכותי בתוך העולם האנתרופוסופי וכבוגרת חינוך וולדורף, אני מלאת הערכה על התייחסות המחנכים שלי אלי כאל ישות של גוף נפש ורוח. אך היה חסר לי שאף פעם לא התייחסו אל הישות המינית שבי. אני זוכרת שלמדתי בשקיקה את כל הידע שניתן לי בתקופת אמבריולוגיה בתיכון, אך מעבר לכך, לא היה דיבור על נושא המיניות. העדר ההתייחסות למיניות כחלק בלתי נפרד מהאדם וחוסר ההתייחסות לכל שלבי הגילוי המיני החל מהגיל הרך ודרך כל גילאי ההתבגרות, בולט לא רק בחינוך וולדורף, אלא בכלל בחברה שלנו. הנושא נוגע לאנשי חינוך של כל הגילאים ודורש התייחסות משותפת על מנת לראות את רצף ההתפתחות המינית של הילד וכדי לתת מענה וליווי בהתאם.

להמשך קריאה »

כוחם של ילדים לקרב לבבות – דברים שאמרה מירי מתתיה בכנס הגננות ״ביחד אל העתיד״ – אוקטובר 2019

הכנס הזה מזמן חיבורים שיתמכו בנו בעתיד, ואני מרגישה שכבר עכשיו קיימים ביננו חיבורים שמאפשרים לי לדבר איתכם בפתיחות. כלומר, יש בי אמון שגורם לי להרגיש נוח איתכם. כפי שאתם יודעים, יצירת אמון, התחושה שהעולם הוא טוב, היא המשימה המרכזית של התינוק. רק אנחנו כהורים יכולים להנחיל לתינוק שלנו את התחושה הזו.

באופן מפתיע אולי, התינוק או התינוקת אינם פאסיביים. הם נולדים עם הכוחות לזמן סביבם קהילה שוחרת טוב, אשר תומכת בהם ושמחה שהם הגיעו. כאשר הייתי אמורה ללדת את בני הבכור, הייתי מלאת דאגות. עמדנו לעבור דירה הרחק ממשפחה וחברים, האיש שלי עבד שעות רבות ובמרחקים גדולים ולא היה ברור לי איך אצליח להיות אמא טובה ללא רשת תמיכה. ללא ה"חמולה" או ה"שבט" שיצרו בעבר קהילה.

להמשך קריאה »

דברים שאמרה רחלי תדהר-קנר בכנס "ביחד אל העתיד" – אוקטובר 2019

אני מאוד מתרגשת להיות פה היום ולהיכנס ככה ל"מעגל הסודי של גננות וולדורף"… זה באמת מאוד מרגש. אני לא גננת' אני אמא בגנים כבר הרבה שנים ועם ארבעה ילדים. התמזל מזלי וזכיתי- הגננות שלי מקסימות והן חברות שלי. הגננת נטע, היא חברה כל כך טובה שלי שהזמנתי אותה ליום הולדת 40 שלי שחגגתי יחד עם עוד כמה חברות קרובות.

ואני מאחלת לכל ההורים שיזכו למערכות יחסים קרובות כמו שלי יש עם הגננות שלי. אני חושבת שהקריאה החברתית של ימינו זה המפגש הלבבי, ההכרות מעומק הלב שלך לעומק הלב שלי. וזה בעצם תהליך הריפוי של העולם בימינו.

להמשך קריאה »

סיכום כנס "תיאטרון בובות" – אפריל 2019

כנס האביב של המחנכות והמחנכים בגני וולדורף התקיים בקיבוץ הרדוף והוקדש השנה, שנת המאה לחינוך וולדורף, למדיום תיאטרון הבובות. בשנת 1917 הפעילו חברי הענף האנתרופוסופי בברלין מעון יום לילדים שהוריהם נאלצו לעבוד. בין היתר הם יצרו תיאטרון בובות עבור הילדים ופנו בבקשת עזרה לרודולף שטיינר. שטיינר מאוד שמח לעזור והיה מעורב בהקמת התיאטרון על כל רבדיו. הוא ראה חשיבות רבה במדיום זה עבור הילדים ועבור החברה כולה.

להמשך קריאה »

מדוע חשוב שמחנכים יהיו בריאים וכיצד נטפח את הכוחות המרפאים שלנו – כנס בכפר הירוק – מאי 2016

הרצאה של ד"ר בקמן – כנס גננות מאי 2016, הכפר הירוק.
אין דבר כמו בריאות, יש שאיפה ליצור בריאות. בריאות = איזון. הבריאות משתנה בכל יום ובכל גיל ויותר מזה בכל רגע ורגע. בריאות – היא האיזון שלי כלפי עצמי. האם אני מאוזנת? הריתמוס והבריאות הם החזרה ליציבות ולמרכז. התנועה והנשימה הן סימן לבריאות. אפשר לרפא רק את עצמנו או לעזור למישהו להירפא אך לא לרפא אותו. אף אחד לא יכול לרפא אף אחד אלא רק לאפשר את התנאים לריפוי. הריפוי הוא עצמי.

להמשך קריאה »
דילוג לתוכן