השראה להורים

מכתב מגנן אל משפחות הגן

משפחות יקרות, לאור השאלות מה אני מבין מהתקופה הזו, הרגשתי את הצורך לרשום לרכז ולשתף את מה שאני חווה כאדם, בהשפעת הזמן/ המקום/ השיתופים החברתיים והידע הפנימי, כאן בזמן הנוכחי . מתבקש כאן רגע להקשבה, אז קחו אותו…

להמשך קריאה »

הטיפול והמשחק – מלידה עד שלוש

הרשתות מוצפות בעצות, סרטונים, סיפורים, למידה מרחוק ועוד ועוד אשר מיועדים לילדים מגיל שלוש-ארבע. אך מה נעשה עם הילדים שמתחת לגיל שלוש? לפי האנתרופוסופיה, ילדים בגילאים אלו אמורים בכל מקרה להיות עם הוריהם בבית. כך שאנחנו לא בהכרח פוגעים בהם בכך שהם איתנו ולא במשפחתון או הפעוטון. אכן יש כאן שינוי מהשגרה, אבל מבחינתם זה יכול להיות אפילו שיפור, כי הם מבלים יותר זמן עם האנשים שהכי אהובים עליהם בעולם!

להמשך קריאה »

"העולם הוא טוב" – גם בימים מאתגרים

ימי האביב בעיצומם והטבע קורא לנו לצאת ולספוג מיופיו ומעוצמתו. בעודנו מתמתחים ויוצאים מהתכנסות החורף ומתענגים על כך, נגזר עלינו להתכנס חזרה פנימה, לבודד עצמנו מאחרים ולהתמודד עם איום חיצוני לא מוכר.
בזמנים מאתגרים שבהם אנו נתונים לא קל לראות ולמצוא את הטוב. הדבר המיידי והעיקרי שאנו עושים כמבוגרים הוא להקשיב ולהתעדכן במה שקורה באינטנסיביות, לדבר עם מי שסביבנו על המצב ולהנכיח אותו בקרבנו ובסביבתנו.

להמשך קריאה »

מעגל חינוך ולדורף לשעת חירום ומשבר – ישראל

הזמן האחרון, העובר עלינו, בארץ וברחבי העולם, ניתן להגדרה כמשבר, ימים של אי- ידיעה, חוסר הבנה, פחד, הסגר ובידוד. אנו במעגל, רוצים להציע לכם תמונה שונה, מחזקת יותר ואם אפשר – מרפאה. שעת משבר מתאפיינת בשינוי דרמטי ,פתאומי, הנגרם מגורם בלתי צפוי – במקרה הזה וירוס הקורונה. אולם זוהי גם שעה שניתן למצוא בה את כוחות הנפש, החיבור לחיים, הפוגה משגרת היומיום המאומצת והסתכלות מחודשת על הדברים.

להמשך קריאה »

אי של שקט, באי-השקט

הנה הצעה נוספת, אלטרנטיבית, לא עוד מאותו דבר, לשפע ההצעות ללמידה ולצפייה, שמציפות את ההורים בתקופה האחרונה, בטרפת הקורונה. נצלו את הזמן הזה היטב, לכל הדברים שהשגרה לא מרשה, שאין זמן בשבילם, שבלתי אפשריים, מטעמי ביטוח/כסתו"ח, במסגרות חינוכיות. לדברים שהיו פעם חלק מהילדות, ואבד, נקטע ונאסר, כאשר אפשרנו לפחדים ולחרדות לשלוט.

להמשך קריאה »
דילוג לתוכן