עדכון פעילות מנדט לידה עד שלוש בארגון הבינלאומי – ספטמבר 2019

עדכון פעילות מנדט לידה עד שלוש בארגון הבינלאומי – ספטמבר 2019

מאת: מיכל רשף

קולגות יקרות ויקרים,
ברצוננו להביא בפניכם מידע עדכני על פעילות מנדט "לידה עד שלוש" הפועל בארגון הבינלאומי לחינוך וולדורף לגיל הרך.

באפריל 2019, נערך בגיתאנום כנס עולמי בהשתתפות של כ-1100 נשות ואנשי חינוך וולדורף לגיל הרך. נושא הכנס היה : "חופש פנימי, אחריות חברתית- מציאת דרכים אל עבר העתיד האנושי". התכנית הייתה מאוד עשירה וכללה סדנאות רבות שהתייחסו לשלבי חיים ראשונים אלה והצרכים של שביעון זה. הארגון הבינלאומי IASWECE , שהגה וארגן את הכנס, שם לעצמו כמטרה, לשלב ולכלול את גיל הינקות(לידה עד שלוש) בכנס זה, בעוד שבעבר הונח דגש על הגיל המאוחר יותר של השביעון הראשון.

בנוסף להרצאות, לסדנאות ולמפגשים שהתאפשרו במהלך הכנס, הוצג גם סרט חדש העוסק במאה שנים לחינוך וולדורף –BECOMING ואפשר הצצה לחינוך זה בתרבויות וחברות שונות סביב העולם בתקופתנו. כמו כן הוצגו פרסומים של ספרים חדשים העוסקים בגיל הרך.
במהלך הכנס נפגשנו, הקבוצה שנושאת את מנדט לידה עד שלוש מטעם הארגון הבינלאומי, עם נציגות של הגיל הנ"ל  מכל העולם שנכחו בכנס. למעלה מ-50 מחנכות(היו רק מחנכות) השתתפו במפגש מיוחד זה שיצר חיבור של מציאויות רבות ושונות שהמשותף בניהן הוא העיסוק בגיל הינקות(לידה עד שלוש). המפגש אפשר לשמוע, להשמיע ולהקשיב לשאלות ונושאים המעסיקים את העוסקות במלאכה. עבורנו, מנדט לידה עד שלוש, נתן המפגש תמונה רחבה של הנושאים הדורשים טיפול והתייחסות להמשך עבודתנו.

מיד אחרי הכנס התקיים קולגיום מיוחד של הסקציה הרפואית בגתאנום שעניינו היה – הריון, לידה וילדות מוקדמת. בפגישה זו השתתפו מומחים מרחבי העולם העוסקים כולם בשלב חיים מוקדם זה- רופאי ילדים מיילדות, פסיכולוגים, אוריתמיסטים, עובדים סוציאליים, תראפיסטים ומחנכות לגיל הרך  מטרת הפגישה הייתה בין היתר הכנה לכנס "לידה עד שלוש" שיתקיים בגתאנום בין התאריכים 10-13.6.2020 (פרטים ישלחו בהמשך).

דף האינטרנט של הארגון הבינלאומי לגיל הרך IASWECE עודכן לאחרונה בכל מה שקשור לגיל לידה עד שלוש וכעת הגישה וההתמצאות בו יותר ידידותית. ניתן למצוא בדף מידע בתחומים השונים ולהיעזר בו.

אנו מקוות שיותר ויותר מודעות והבנה של הצרכים הייחודיים  של הגיל המאוד רך תתפתח ותאפשר עבודה יותר מכוונת ונכונה לגיל זה ברחבי העולם.

נשמח מאוד לשמוע מכן/מכם מחשבות, שאלות, והצעות מנסיונכן/כם . כמו כן נשמח להיות לעזר במייל או טלפון הרשום לעיל.

בברכה לשנה מבורכת

מיכל רשף – נציגת ישראל בארגון הבינלאומי ולוקחת חלק בקבוצה שאחראית על גיל לידה עד שלוש.  Reshef.michal888@gmail.com  

חברות נוספות במנדט לידה עד שלוש בארגון הבינלאומי: לורדס מספרד, אאורליה מנורווגיה, סילביה מברזיל והת'ר מאוסטרליה.אנחנו נפגשות אחת לארבעה חודשים ודנות בנושאים הקשורים לגיל זה. לאחר כל פגישה אנו משתדלות לעדכן בנעשה בתחום זה.

דילוג לתוכן